Am pus trifoi și lucernă în livadă

Am pus trifoi și lucernă în livadă
- pregătirea terenului -


În februarie 2013, când am început lucrările la sistemul de irigații al livezii, am sunat un prieten și l-am rugat să vină cu tractorul și cu freza să-mi pregătească puțin terenul în vederea semănatului.

Am cumpărat trifoi roșu și lucernă pentru a stimula puțin terenul deoarece, în toamna anului trecut, prin lucrările de înființare a livezii am spart țelina și mă temeam să nu vină din nou un an secetos, ca 2012, iar terenul neavând masă verde pe el s-ar fi deteriorat puțin.


Astfel, trifoiul aduce un aport important de azot, pentru că are proprietatea de a-l fixa în sol, și în plus va creea un mediu propice vieții diferitelor vietăți menținând umezeala și un pământ viu. Nu în ultimul rând va fi un supliment important pentru solul grădinii fiindcă îl folosesc ca masă verde. Neavând animale, îl cosesc și rămâne pe loc.
Au fost care mi-au spus că am încurcat-o pentru că am semănat trifoi și lucernă printre pomi deoarece  acestea vor „bea” toată apa de la pomi. Eu le-am spus că îmi asum riscul. Să bea trifoiul și lucerna atâta apă cât le pot da eu cu pompa și mă declar mulțumit. 
În continuare vă las să parcurgeți pozele și, poate, să vă bucurați de ele.

Aici se vede coloana principală de apă. Țeavă PEHD de 32 mm.

Mama lor de viteze... :)

Încet-încet se conturează lucrarea.

Arată destul de frumos.

Aici sunt cele trei pungi de trifoi și una de lucernă
împreună cu alte mărunțișuri pe care le-am cumpărat.
Nu știu cum fac, dar niciodată nu mă întorc acasă cu mâna goală.
Am un talent fantastic de a-mi goli buzunarele.
Faza dură este că niciodată nu cumpăr ceva care să nu îmi trebuiască. :))
De exemplu, sârma, am întins-o pe rândul de pomi, pe pari, pentru a susține tubul cu picurătorile.
Astfel, îmi va fi ușor când cosesc iarba. Pardon, trifoiul și lucerna.

Punga de trifoi. Indicații prețioase.

Până în 2016 aveam tot timpul să îl semăn.

Lucerna.

Nu știu dacă se vede ce scrie acolo dar în fotografia originală este foarte clar.

Așadar, am semănat trifoiul în februarie. Asta a fost prima experiență. Nu am mai semănat trifoi până acum. Chiar dacă prima pungă am terminat-o urgent, fiindcă nu am încă tehnica necesară, și chiar dacă o parte de livadă e plină cu trifoi, iar în cealaltă e... așa și așa, măcar nu m-am rugat de nimeni. :))
Niște prieteni au fost reticenți și au zis că trifoiul se seamănă toamna sau primăvara și că nu e bine ce fac, că îl pun în februarie, dar eu nu i-am luat în seamă, chiar dacă nu am mai făcut asta. M-am gândit logic: - dacă unii îl seamănă toamna, și în primăvară răsare și crește, atunci și al meu, semănat în februarie, va merge extraordinar. Și a mers. L-am cosit deja. De două ori (că nu l-am lăsat să își facă de cap). :)
De cosit, în mod normal, trifoiul se cosește când înflorește. Eu așa știu. Și bineînțeles că nu trebuie lăsat să cadă pentru că atunci e mult mai greu de cosit.

Așa arăta trifoiul în iunie. Era superb, gras. O masă verde. 



Comentarii

  1. Treabă bună, de om gospodar. Să nu-mi spuneți că tractorașul e al dumneavoastră! :)
    Cât ați dat pe punga de trifoi? Eu caut din cel alb, dar văd că deocamdată n-am dat decât de urmele lui (au avut și s-a terminat ieri). :))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da. :) Mulțumesc.
      Tractorașul este al unui prieten. L-ați mai văzut și la lucrările din 2011, la „Am pregătit pământul din grădina casei”. L-a cumpărat din Ungaria cu 2500 de euro dacă îmi amintesc bine.
      Punga de trifoi a fost 22 lei. L-am cumpărat din Timișoara de la „sem-luca.ro”. Lucerna am cumpărat-o de la un comerciant din zona mea cu 25 lei/kg.
      Cei din Timișoara sunt aprovizionați bine dar tinereii de la depozit sunt indiferenți. Erau niște fete și băieți care stăteau și la standurile cu plicuri cu semințe de legume și flori, iar ei erau cu nasurile în calculatoare. De curios, m-am uitat să văd la ce sunt concentrați... se jucau.
      Spun asta pentru că, știam că voi ajunge pe acolo, am sunat și am întrebat de trifoi la kg și mi-au spus că au. Când am ajuns trifoiul era, înca în depozit, ambalat în saci mari, iar depozitul era... în spatele magazinului. Cică să vin peste două zile. Le-am zis vreo două și s-a rezolvat. Au băgat și în magazin exact pungile pe care le vedeți. Probabil erau saci mari cu pungi de câte un kg dar lenea e mare în ziua de astăzi și crește.
      Erau doi băieți și două fete care mi-au spus că nu se poate să bage trifoi la magazin pentru că trebuie cântărit. Până a venit un tânăr care nici nu era îmbrăcat la modă, era un tip obișnuit cu ochelari (pasibil de a fi numit tocilar de către idioți) care a fost foarte amabil în a rezolva problema. Și a rezolvat-o. În 10 minute a adus trifoiul în magazin.
      Culmea era că în magazin mai veneau oameni care întrebau de trifoi și li se spunea că este doar că încă nu a ajuns din depozit. Atunci m-am enervat.
      Mi-a venit o idee. Voi face un meniu nou pe blog în care voi descrie experiențele cu firmele și cu angajații de la care am cumpărat semințe, pomi, etc. :)
      Numai bine și sănătate, vă doresc!

      Ștergere
    2. DAR TINERII NU AU UN SEF , EL CE PAZESTE , SAU CHIAR TINERII SUNT COPIII SEFILOR, NESIMTIREA IN FLOARE

      Ștergere
    3. Buna Cristi! Imi place mult gradina ta! Tu sfintesti locul! Si pentru ca am citit despre lucerna si trifoi vreau sa-ti spun (in caz ca nu stiai) ca frunzele acestor doua plante, considerate buruieni, sunt comestibile. Amintesc aici si de alte "buruieni"foarte bogate in nutrienti: iarba grasa si stirul, care sunt smulse si aruncate de multi gradinari. Sanatate si voie buna in tot ce intreprinzi! Olga

      Ștergere
    4. Mulțumesc, Olga!
      Nu știam.
      Sănătate și ție și mult spor în toate!

      Ștergere
  2. felicitari esti in tema cu toate ,mergi inainte asa

    RăspundețiȘtergere
  3. Mulţumesc frumos, Violeta!
    Mult succes şi ţie!

    RăspundețiȘtergere
  4. Va salut!
    Daca imi permiteti, nu se seamana lucerna printre pomi. Concureaza cu ei
    in folosirea apei.
    Elena

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună, Elena.
      M-ai amuzat cu „dacă îmi permiteți”. :)
      Am făcut blogul pentru a scrie oricine orice sugestie sau idee constructivă și pentru a-i inspira și pe alții motivându-i astfel să-și caute drumul lor și nu neapărat pe cel impus de societate.
      Sunt foarte deschis.
      Referitor la concurența pentru apă, dintre lucernă și pomi, am scris asta în articol. Începând de anul acesta voi ține pământul, din preajma pomilor, afânat. Deci, lucerna și orice alte buruieni, vor deveni îngrășământ.
      Îți mulțumesc frumos pentru atitudine și te aștept oricând cu sugestii sau cu idei.
      O primăvară minunată îți doresc!

      Ștergere
    2. Sunt de parere ca lucerna si trifoiul vor face mult mai mult bine solului din gradina si pomilor, decat minorul dezavantaj de a necesita o mica cantitate de apa in plus. De fapt e posibil ca situatia sa fie exact inversa: prin umbra pe care o fac solului, prin retinerea apei de ploaie, si prin imbogatirea solului cu azot, ca si prin adapostul oferit insectelor si microvietuitoarelor, vor crea un ecosistem natural, durabil

      Ștergere
  5. e bine sa faci ""mulcire "" langa pomi- poti pune cartoane udate acoperite cu paie si pamant sau direct paie si tocatura de lemn- cauta pe net despre mulcirea pomilor- google youtube etc-si o data pe luna adauga un kg de sare amara -sulfat de magneziu sau chiar clorura de magneziu in toata apa de udat !00 l apa- magneziul va exploda in frunze - alta data pe luna uda cu ZER - succes God bless U - cristiana pricop

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. mulcirea este bine sa se faca cu urzici coada calului si tataneasa

      Ștergere
    2. Buna ziua! Eu azi am terminat de pus trifoiul rosu pe o supraf de 800m,eulta munca dar sper sa iasă ceva ca e prima data când pun pt ca trăim la bloc încă. Sper sa mă ajute Dzeu. Succes si vouă!

      Ștergere
  6. http://hobbygradina.ro/2011/10/20/tainele-cultivarii-tomatelor-regimul-de-hrana-25/

    despre zer ca ingrasamant

    RăspundețiȘtergere
  7. Buna ziua!...dap...blog folositor!Am cumparat trifoi alb si cautam sa vad in cat timp rasare....eu vreau doar sa acopar petecele din gradina pe care vara le arde soarele si automat arde si gazonul.Locuiesc in Constanta(Tuzla)...vara arde soarele f tare.

    RăspundețiȘtergere
  8. Am o intrebare la Dvs. Ce e mai bine sa plantez pe un teren asemanator cu al Dvs.: lucerna sau trifoi?
    Pe wikipedia zice ca radacina de lucerna se poate duce pina la 4-5 metri adincime. Si, sum sint novice, ma intreb daca nu cumva lucerna va deveni o probleme similara pirului(în latină: agropyron repens) daca la un momnet dat vreau sa scap de lucerna. Ce parere aveti?
    Multam faim,
    Manea

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Depinde ce doriți să faceți cu acel teren la final. Nu pot să vă dau un răspuns simplu cu *ce să alegeți* fiindcă nu am toate datele dar pot să vă spun ce aș face eu.
      Dacă ar fi să plantez livada peste câțiva ani aș pune trifoi alb. Astfel aș scăpa de celelalte buruieni și ar fi ușor de întreținut fiindcă nu crește înalt.
      Vizavi de trifoi vs. lucernă la fel am citit și eu.
      Cu plăcere!
      Să ne auzim cu bine!

      Ștergere
  9. Sunt interesat sa plantez si eu trifoi, care dintre varietati e cea mai recomandata: ald. rosu ...?
    Sunteti multumit de evolutia lui in livada? Eu il plantez in special in vederea concurarii cu buruienile si pentru ameliorarea solului.
    Multumesc mult.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Scuze pentru întârzierea răspunsului!
      Între timp mi-am cumpărat un tractoraș și o freză. Astfel că, printre rândurile de pomi, nu mai este nici trifoi, nici iarbă și nici buruieni.
      Anul trecut am pus cartofi, de exemplu. Pentru consumul propriu.
      Trifoiul alb a mers foarte bine. Și este și mic, ca talie mă refer.
      Cu plăcere și... succes!

      Ștergere
    2. ... cat creste de inalt trifoiul alb ... este vreo diferenta intre trifoiul alb si trifoiul alb pitic ... cum se numesc fiecare

      Ștergere
  10. Buna seara,

    Am plantat anul acesta 80 de pomi de diferite soiuri insa pe terenul in cauza am o mare problema cu pirul si iarba de sudan.
    Ma gandesc ori sa seman trifoi alb pitic intre randuri (astfel nu mai las iarba acea pacatoasa sa rodeasca) ori sa intru cu freza ori de cate ori este nevoie sa curat terenul.
    Din ce ati experimentat dva din 2013 pana acum, ce-mi recomandati?
    Ce soiuri de pomi fructiferi aveti? Care va plac mai mult? Cu ce ii stropiti?
    Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună Gabriel,

      Felicitări!
      Din ce am experimentat până acum pot spune că cel mai bine ar fi să intri cu freza ori de câte ori este nevoie.
      Eu așa am făcut.
      Pe rând, unde rămâne fâșia de iarbă la care nu ajung cu freza, cosesc și folosesc iarba respectivă pentru mulcire. O pun în jurul fiecărui pom.
      Am foarte multe soiuri de pomi din specii diferite fiindcă mi-am dorit să mănânc fructe din grădină ori de câte ori intru în ea. Din primăvară până în toamnă.
      Stropiri fac cât mai puține. Încerc să mențin un echilibru cât mai bun cu natura.
      Dacă vrei să vorbim mai multe putem ține legătura pe facebook. Caută Alexe Cristi.
      Cu plăcere!

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Chiar dacă vei considera că nu ai nimic de spus, dacă tot ai trecut pe aici, poți scrie măcar două cuvinte de „ziua bună”. :)

Postări populare