Solar de probă

Retrospectiva 2011
- Grădina fericirii -

Solar de probă


Ţevile din PPR susţinute de barele din fier
pe care fusese viţa de vie.

     Neavând experiență în construcția solariilor și nici în producerea răsadurilor, m-am gândit să adopt o soluție de compromis, și anume să fac un solar care să coste cât mai puțin.

     În plus, dacă dădeam rateuri cu răsadurile să nu-mi pară rău că am făcut cine știe ce investiții.



     Așa cum spuneam și în articolul „Am pus semințe în pahare”, și anume că scopul era de a verifica „legătura” cu grădinăritul, am optat pentru un solar „de probă”; cât mai ieftin, dar cu care să-ți faci treaba.

     În mijlocul curții aveam trei țevi, fixate în beton, legate între ele de o a patra țeavă, transversală, care susținea, cândva, vița de vie ce umbrea curtea. M-am hotărât ca aceste țevi să constituie structura de rezistență a viitorului solar.

     Cum vița de vie nu mai era, am scos țevile, cu tot cu beton, și le-am transportat în grădină, în locul stabilit pentru a face solarul.

     Am săpat trei gropi și am pus în ele țevile, deja betonate. Deci, în zece minute țevile erau fixate în gropi, cu tot cu beton, aceasta fiind cea mai rapidă „betonare” pe care am făcut-o vreodată.

     Am sudat la loc a patra țeavă, cea transversală și apoi, de aceasta, am sudat niște fier beton, care avea rolul de susținere a structurii de PPR.

     Am folosit țevi de polipropilenă de 4 m bucata, câte două pentru fiecare arcadă, sudate între ele cu mufele specifice (am împrumutat de la un prieten mașina de lipit PPR).

     Folia GLIA UV, de deasupra solarului, am cumpărat-o la 14 lei/kg, cu lățimea de 8 m.

     Inspirată mișcare am făcut, cu folia, pentru că a rezistat fără probleme, pe tot parcursul anului, spre deosebire de folia de la capetele solarului, pe care am cumpărat-o, cu vreo 11 lei/kg , de la un magazin din zonă și care, în octombrie, era deja coaptă.

     Am folosit fier beton de aproximativ 1 m, pe care l-am băgat în pământ vreo 30 cm. Țevile de PPR le-am fixat pe acel fier beton și le-am mai băgat și pe ele în pământ vreo 15-20 cm. Pentru a lega țevile de PPR, le-am găurit, iar prin găuri, le-am legat între ele cu sârmă zincată.

     Nu voi continua cu descrierile, pentru că puteți vedea mai multe în pozele pe care le voi pun în continuare.

     Așadar, într-o „bombă” de solar, am obținut primele victorii în lupta cu coropișnițele și în obținerea răsadurilor.

     Ca o precizare importantă, se poate face un solar durabil și ieftin, folosind țevile de PPR, cu condiția ca acestea să fie umplute cu beton și ținute, în forma curbată definitivă, pe un loc perfect drept, timp de 48 de ore. 
     Este cea mai ieftină variantă, dacă ne raportăm la țevile de aluminiu.

     Pentru anul viitor am alte planuri: vreau să plantez nişte pomi, pentru că majoritatea celor care sunt acum s-au cam uscat sau sunt foarte bătrâni. Voi pune poze, cu viitoarea livadă, aici: LINK.

 În continuare vă prezint pozele:

Solarul ancorat cu sârmă, de ţăruşii înfipţi în pământ.


După semănat.

Delimitare cu scânduri pentru a nu cădea pământul în lateral.



Aici se observă barele de fier care susţin PPR-ul.

Varză chinezească.

Varză chinezească, varză albă, broccoli

Sintogrill la greu pentru a scăpa de
coropişniţele care se simţeau foarte bine la căldură şi umezeală.

Una dintre coropişniţele care huzureau,
după ce i-am făcut cinste cu nişte Sintogrill.

Broccoli + cenuşă presărată împotriva puricilor.

O pisică făcea "spionaj economic",
dând târcoale solarului şi privindu-mă prin folie.

Ardeii.

Imortele repicate în pahare.

Ceapă din seminţe.

Varză chinezească.



Pepeni.

Dovleci.

Interiorul solarului - vedere din uşă.


Grădina propriu-zisă, destinaţia răsadurilor produse în solar.




 Aici este un filmuleț, cu interiorul solarului, 
înainte ca acesta să fie pregătit:


Alte articole

Comentarii

  1. Felicitări pentru munca depusă! =D>

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari! E un inceput!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alo,sefu'!cum de nu am vazut astea pana acum?ia sa fiu eu mai atent!
    Baga mare ca vin si eu la o salata!;))
    Anonimul sunt eu, Radu!
    SANATATE,MARI SUCCESE,PACE IN SUFLET SI LUMINA IN MINTE!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Prietene drag, nu ai încotro, trebuie neapărat să ajungi pe la noi, în Grădina fericirii. Nu accept un refuz! :)
      Multă sănătate, mari succese, pace în suflet și lumină în minte!

      Ștergere
  4. Foarte fain: simplu și eficient. Exact pe gustul meu. Felicitări! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Asa cum spuneam, a fost un test si nu avea rost sa bag bani multi in construirea solarului.
    Rezultatul testului a fost pozitiv. :)
    Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  6. cum ati prins folia pe tevile de PPR?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. În niciun fel. Folia doar a fost susținută de PPR și atât.
      Fiind începător, mi-a fost teamă să nu mi-l ia vântul, am săpat șant pe margine, și pe laterale, am înfășurat în folie stâlpi, de la vița de vie, din beton, apoi i-am așezat pe șanțul respectiv și am acoperit cu pământ.
      A trecut o vijelie serioasă peste solar și nu a pățit nimic chiar dacă aspectul lasă mult de dorit.
      Peste folie am tras două sau trei sfori, la distanță între ele, ale căror capete le-am ancorat în pământ cu niște țăruși.
      Este o postare care se numește „Ploaie torențială și grindină”. Acolo se poate vedea un mic test asupra solarului.
      Mult succes!

      Ștergere
  7. foarte frumos ! si pot si eu sa ma inspir...multumesc !

    RăspundețiȘtergere
  8. Multă sănătate, să fiți ferit de pagube de orice fel, să găsiți mereu ajutorul pe care-l doriți, pe scurt s-aveți multă bucurie de la ceea ce întreprindeți!

    Fiind tânăr aveți viitorul în față!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru gândurile frumoase.
      Asemenea vă doresc și eu.

      Ștergere
  9. Ce frumos ! Va invidiez.Ador sa ma joc in gradina.Din pacate nu am decit foarte putin loc.Si mai locuiesc si intr-o tara rece Canada. Mult noroc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Invidia nu este cel mai potrivit sentiment. ;)
      Știu că este doar o expresie... :)
      Este loc suficient în România. Faceți o rezervare din timp căci nu se știe niciodată cum vor decurge lucrurile.
      Multă sănătate și mult succes!
      Mulțumesc!

      Ștergere
  10. Cum e cu solarul, folia a rezistat pana in 2016 sau nu.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Folia da, solarul ba.
      Am folosit-o și o mai folosesc și acum să acopăr diferite chestii prin gospodărie cu ea.

      Ștergere
  11. De ce nu a rezistat solarul?

    RăspundețiȘtergere
  12. Felicitari! Spor la lucru!

    RăspundețiȘtergere
  13. ce diametru au tevile de ppr?si la ce distanta le-ai pus una de alta

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Chiar dacă vei considera că nu ai nimic de spus, dacă tot ai trecut pe aici, poți scrie măcar două cuvinte de „ziua bună”. :)

Postări populare