Incredibil! Lecție de coordonare și strategie de la... omizi.

Incredibil!
Lecție de coordonare și strategie de la... omizi



Am fost extrem de surprins de ceea ce pot demonstra aceste ființe atât de mici!
La una dintre plimbările mele prin pădure, anul trecut, în 2014, am observat un fenomen la care nu m-aș fi putut gândi.
Am observat că se întâmplă ceva pe trunchiul unui copac.
Apropiindu-mă am văzut că omizile erau la vânătoare de furnici.

Așadar, după ce le-au izolat în partea de sus a copacului, formând un lanț în jurul trunchiului de carpen, omizile așteaptă ca furnicile să își piardă răbdarea și să forțeze trecerea.
Dacă furnicile nu se încumetă, omizile se deplasează în aceeași formație, una în spatele celeilalte, urcând pe trunchi și limitând din ce în ce mai mult zona de manevră a furnicilor.
Pentru a le atrage furnicile mai repede în capcană, omizile mai apelează la un truc. Lasă puțin spațiu între ele, din loc în loc, pentru ca furnicile să creadă că s-a deschis o cale prin care pot trece.

Este impresionant ce sunt în stare să ne demonstreze niște ființe atât de... "neînsemnate".
Mai avem foarte mult de învățat!
Noroc că profesori găsim la tot pasul.
Sper să avem înțelepciunea necesară de a înțelege lucrurile și de a ne apuca serios de treabă!

Acesta este filmulețul pe care l-am surprins cu lecția excepțională pe care ne-o oferă omizile:



Deci? Avem de învățat?


Comentarii

Postări populare