Bătrâna viță de vie intră în planurile mele

Bătrâna viță de vie intră în planurile mele


Chiar dacă vinul nu prezintă interes pentru mine, iar cu mustul sunt prieten ocazional și, bineînțețes, doar toamna, începând de acum înainte îmi voi concentra atenția și asupra viței de vie.

Nu știu cum se numesc cele două soiuri, din imaginile de mai jos. Ai mei ziceau Busuioacă viței de vie ce face strugurii albaștri, iar celeilalte... nicicum. Era vița de vie cu strugurii roz și atât.

Îmi plac strugurii din ambele soiuri, însă am o slăbiciune pentru cei roz. Au o dulceață și o aromă aparte. 
Atât cei roz cât și cei albaștri mi-au încântat copilăria așa că acum a venit timpul să le acord atenție și să rămână în continuare în gospodăria mea.

Pe vița de vie nu a băgat-o nimeni în seamă. O avem în curte de pe vremea străbunicilor mei, iar străbunica este cea care a adus strugurii roz și, mi s-a spus că, s-ar fi zbătut destul de mult ca vița să reziste fiindcă ar fi fost pretențioasă.
De atunci însă, toată vița de vie a fost udată ocazional în verile secetoase, iar ea s-a încăpățânat să facă struguri și să reziste la orice noi încercări.

Bunica mi-a spus că vinul strugurilor roz este crem-gălbui. Poate voi verifica asta în anii ce vor urma. :)

Numai bine tuturor și putere de muncă!




Comentarii

  1. O fi vreun soi de care nu mai stie nimeni. Poate unul important. Ar fi bine sa il pastrezi si sa si donezi din el daca e bun.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Căutând pe internet l-am identificat pe site-ul pepinierei Saruşi ca fiind soiul Chasselas Roşu.
      Soi mixt. Atât pentru masă cât şi pentru vin. Dar datorită faptului că este mixt, pe horticultorul.ro, scrie că nu excelează nici la una, nici la alta.
      Mie personal îmi place foarte mult chiar dacă boabele sunt mult mai mici decât ale "elefanților" importați prin supermarketuri.
      Ca şi vin nu ştiu. Pe acelaşi site scrie că tăria vinului obținut din Chasselas Roşu ar fi de 10%.
      Vom vedea.

      Ștergere
  2. ...dupa forma ciorchinelui poate sa fie LIDI ,soi de masa ce se poate inmulti usor prin butasi,mustul iese ca un terci maroniu-alburiu de consistenta nectarului.Rodeste abundent pe bolta,Gust sleampat,l-am pus la tuica...

    RăspundețiȘtergere
  3. Adrian Simionescu14 ianuarie 2016 la 14:31

    Buna ziua! deci aveti strugurasi si nu faceti vin. Atunci incercati sa faceti peltea si veti fi foarte multumiti de rezultat. Spun asta pentru ca asa am facut si noi

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua!
      Vița de vie a fost neglijată dar voi face tot posibilul să o pun din nou la locul pe care îl merită.
      Mulțumesc pentru sfat și pentru vizită!

      Ștergere
  4. BUna ziua! Mai aveti vita de vie? M-ar interesa cativa butasi

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Chiar dacă vei considera că nu ai nimic de spus, dacă tot ai trecut pe aici, poți scrie măcar două cuvinte de „ziua bună”. :)

Postări populare