Sistem de irigații - montare picurători și comparații

Sistem de irigații
- montare picurători și comparații -


Am făcut un mic filmuleț din care vă puteți face o idee despre sistemul de irigații prin picurare pe baza a ceea ce am experimentat personal până acum.


În filmuleț veți vedea diferența dintre două modele de picurători. Un model este cu autocompensare de debit, iar celălalt este fără.
Astfel veți putea alege în cunoștință de cauză dacă aveți de gând să vă instalați sistem de irigare prin picurare.
În plus, veți vedea exact și cum se montează picurătorile pe tubul pentru irigația prin picurare.


Avantajul acestui tub de 16 (dintr-un plastic moale, deci nu e ca HDPE), cunoscut și sub numele de politub, este durata de viață mai ridicată spre deosebire de banda de picurare și faptul că picurătorile se pot amplasa exact acolo unde ai nevoie fără a fi limitat de „construcția din fabrică” pe care o întâlnim la benzile de picurare.
Benzile de picurare sunt pregătite de la început cu orificiile încorporate la distanțe standard de 10 cm, 20 cm, ș.a.m.d., în funcție de cultura care urmează a fi abordată.
Cu politubul ai libertate totală.

O întrebare la care am mai răspuns și la care răspund și acum fiindcă este posibil să îmi fie pusă este dacă pe timpul iernii trebuie demontată instalația de irigații.
Nu o demontez. Doar o decuplez de la sursa de apă și o golesc lăsând deschiși toți robineții.
Imaginați-vă ce ar face pe timpul iernii proprietarii unor livezi de câteva hectare dacă ar trebuie ca în fiecare an să monteze instalația, în primăvară, și toamna să o demonteze.

Sper să faceți abstracție de vocea mea ciudată și de faptul că sunt îmbrăcat gros în plină vară dar răceala mă cam chinuie în perioada asta destul de tare. Am lucrat cu motosapa într-o seară și apoi am plivit la buruieni încă vreo oră până când s-a întunecat. Fiind extrem de încălzit nu am simțit răcoarea. Cum seara a fost destul de rece, iar eu doar în pantaloni scurți și transpirat la maxim m-am ales cu febră și nas înfundat.
Iar cu prietenul meu care filmează, vă rog să fiți îngăduitori. Este la prima lui experiență.

Pe finalul filmulețului, la un moment dat, devin atât de tare „una cu natura” încât nici nu mă mai văd.

Chiar dacă unii, din cauza unei percepții greșite, vor spune că veți face asta pentru celebritate, vă recomand ca pe poze și pe filmări să scrieți o adresă sau ceva prin care să puteți fi contactați de către cei care vă împărtășesc pasiunile și felul de a vedea lucrurile.
Oamenii buni se găsesc destul de greu. Suntem la mari distanțe unii de alții, dar internetul ne unește, iar schimbul de idei poate deveni instant și exact atunci când ai nevoie.

Acesta este filmulețul și sper să vă ajute.
În plus, vă provoc să faceți la fel. Adică să împărtășiți cu toți cei interesați experiențele voastre. Să le puneți la dispoziția tuturor celor care caută răspunsuri. Fiindcă numai așa putem evolua mai repede.

A ține secrete problemele cu care te-ai confruntat este o prostie.
E musai să reușim! Dar numai împreună se poate întâmpla asta! Să nu uitați!

Gata cu vorbăria! Vorba multă e sărăcia omului!



Multă sănătate și spor în toate, oameni buni!

Comentarii

  1. interesanta alegerea ta, de a impartasi cunostintele cu noi, te felicit. in ziua de azi, fiecare trage pentru el, poate de asta suntem asa de prapaditi ca tara.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc, Cristina.
      Ai intuit bine motivul pentru care suntem cum suntem ca țară.
      Referitor la a da ceva comunității, din ceea ce am/știu, să știi că nu sunt singurul.
      Uite aici un prieten de al meu, om deosebit. Face la fel.
      Canalul lui de youtube: https://www.youtube.com/channel/UCwGNvkKCrh9ei1Xfrxlljeg
      O zi frumoasă îți doresc și multă sănătate!

      Ștergere
  2. Ma impresioneaza altruismul tau si vreau sa te felicit, din nou!
    La fel ca si Cristina, si eu cred ca din cauza egoismului exagerat, ne-am deteriorat ca popor. Pacat.
    Imi place foarte mult peisajul care se vede de la tine din gradina, turla bisericii este foarte frumoasa, dealurile acelea din spate, la fel. Iti doresc un sfarsit de saptamana cu spor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mulțumesc pentru gândurile frumoase!
      Peisajul este într-adevăr sublim. Uneori ne grăbim atât de tare către nicăieri încât stăm prea mult cu privirea în pământ și nu mai vedem câte lucruri minunate sunt în jurul nostru.
      Voi începe să mai fac poze cu dslr-ul pentru a pune și mai bine în valoare frumusețea zonei.
      Un sfârșit de săptămână minunat îți doresc și eu!

      Ștergere
  3. Si eu cred ca este pacat sa nu spui celorlalti din experientele tale, altfel pentru ce sa-ti faci blog de profil, doar ca sa te lauzi (pierdere de timp).
    Vara frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Chiar dacă vei considera că nu ai nimic de spus, dacă tot ai trecut pe aici, poți scrie măcar două cuvinte de „ziua bună”. :)

Postări populare